Haz 04, 2017
  • Novartis’in Organ Nakli Koordinatörleri Derneği (ONKOD) işbirliğinde organ bağışı farkındalığı için 2016 yılının Kasım ayında hayata geçirdiği “İzin Verin, Hayat Verin” kampanyası Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) tarafından başarılı iletişim projelerine verilen Altın Pusula ile ödüllendirildi.
  • Organ bağışı sürecinde aile izninin önemini vurgulayan kampanya “Dijital İletişim – Topluluk İletişimi” kategorisinde ödül kazandı.

Istanbul, 1 Haziran 2017 Türkiye’de 30 bine yakın hasta organ yetmezliği tanısıyla organ nakli bekleme listesinde yer alıyor. Bu sayıya her yıl yaklaşık 4 bin hasta daha ekleniyor. Ancak birey organ bağışında bulunsa bile aile izni olmadan bağış gerçekleşemiyor. Novartis’in Organ Nakli Koordinatörleri Derneği (ONKOD) işbirliğinde geçtiğimiz Kasım ayında hayata geçirdiği “İzin Verin, Hayat Verin” kampanyası aile izninin önemine dikkat çekerek bu konuda farkındalık yaratmıştı. Ünite İletişim’in hazırlayıp yönettiği “İzin Verin Hayat Verin” projesi Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) tarafından Altın Pusula ile ödüllendirildi.

“İzin Verin, Hayat Verin” projesinin Altın Pusula ödüllerinde “Dijital İletişim – Topluluk İletişimi” kategorisinde en başarılı proje seçilmesinden mutluluk duyduklarını belirten Novartis Türkiye Ülke İletişim ve Hasta İlişkileri Direktörü Arzum Üstün, “Türkiye’de beyin ölümü gerçekleşen kişi organ bağışçısı olsa bile ailesinden izin alınması gerekiyor. Ancak ülkemizde birçok aile yakınlarının organlarını bağışlamak istemiyor. Bu noktadan hareketle ONKOD işbirliğinde hayata geçirdiğimiz ‘İzin Verin, Hayat Verin’ kampanyamızla insanlara organ bağışı kararlarını yakınları ile paylaşmaları için çağrıda bulunduk. Kampanyanın yapıldığı ay organ bağışı rakamlarının diğer aylara göre 5 kat artması başarısının ilk göstergesiydi. TÜHİD tarafından verilen Altın Pusula ödülü bu başarıyı taçlandırmış oldu” şeklinde konuştu.

Novartis’in ONKOD işbirliğinde hayata geçirdiği “İzin Verin, Hayat Verin” farkındalık kampanyasına Ayşe Arman - Ömer Dormen çifti kamera karşısına geçerek destek oldular. Ünlü çift çektikleri videoda organlarını bağışladıklarını söyleyerek, gelecekte bu kararlarını hayata geçireceklerine dair birbirlerine söz verdiler. Üç aşamadan oluşan iletişim kampanyasının ikinci basamağında gazeteci – yazar Ece Vahapoğlu İstanbul Vodafone Maratonu’nda “İzin Verin, Hayat Verin” mesajıyla koşarak kamuoyunda farkındalık yaratırken, kampanyanın üçüncü ve son basamağında ise Altın Kelebek ödül törenine katılan birçok ünlü organ bağışı ile ilgili farkındalık yaratmak üzere hazırlanan platformda kamuoyuna mesajlarını iletti.

Novartis Hakkında

Sağlık alanında dünyanın önde gelen kuruluşlarından biri olan Novartis, Türkiye’de de ilaç sektörünün lider firmalarından biridir. Merkezi İsviçre’nin Basel kentinde bulunan Novartis yenilikçi ilaçlar, jenerik ve biyobenzer ilaçlar ve göz sağlığı ürünlerinden oluşan geniş ürün portföyüyle hastaların ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak için çalışmaktadır. 2016 yılında Grup’un devam eden operasyonlarında 48,5 milyar dolarlık net satış rakamına ulaşılırken, bunun yaklaşık 9 milyar dolarlık kısmı Grup çapında Ar-Ge faaliyetlerine aktarılmıştır. Dünya genelinde 155’in üzerinde ülkede faaliyet göstermekte olan Novartis, tüm grup şirketlerinde yaklaşık 118.000 kişiyi istihdam etmektedir. Novartis Türkiye’de yaklaşık 2400 çalışanı ile 1955 yılından bu yana üretim, pazarlama ve ilaç Ar-Ge’si faaliyetlerini yürütmektedir. Daha fazla bilgi için: https://www.novartis.com/tr-tr/.

Novartis Türkiye’yi sosyal medyada takip etmek için:

https://twitter.com/NovartisTurkiye

https://www.youtube.com/user/NovartisTurkiye