Kas 11, 2018
  • Türkiye’de 26.000 hasta hayata tutunmak için organ bağışı bekliyor.
  • Nakil bekleyenlerin %10’u ise uygun organ bulunamadığı için hayatını kaybediyor. Öte yandan, birçok aile, hayatını kaybeden yakınlarının organ bağışına izin vermiyor.

08 Kasım 2018, İstanbul – Novartis İlaç ve Organ Nakli Koordinatörleri Derneği (ONKOD) iş birliğinde organ bağışı için farkındalık yaratmak amacıyla 3-9 Kasım Organ Bağışı Haftası’nda bir farkındalık kampanyası gerçekleştirildi. 

Kampanya kapsamında toplum olarak organ bağışı bekleyenlere karşı cevapsız kaldığımızı, onları zaman zaman görmezden geldiğimizi dikkat çekici bir şekilde anlatmak, herkesi öz eleştiri yapmaya davet etmek amacıyla “Hayat Kurtaran İzin” sloganıyla akılda kalıcı bir kampanya filmi hazırlandı. Hazırlanan bu film ile ailelerin bir izinle birçok hayat kurtarabileceğini vurgulamak isterken aynı zamanda yaşama tutunmaya çalışan ve organ nakli bekleyen hastalara kayıtsız kalmayın çağrısı yapıldı.

Kampanya ile ilgili ONKOD Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Yavuz Selim Çınar şunları söyledi: ‘Türkiye’de birçok aile, hayatını kaybeden yakınlarının organ bağışına izin vermiyor ve bu yüzden organ nakli bekleyen birçok hasta uygun organ bulamadığı için hayatını kaybediyor. Biz bu kampanya ile organ bağışının önemini vurgularken ailelere ‘Yaşama tutunmaya çalışanlara kayıtsız kalmayın. Organ bağışına izin vererek siz de hayat kurtarın’ diyor ve onlara organ bağışına izin vermeleri için çağrıda bulunuyoruz.’ 

‘Hayat Kurtaran İzin’ kampanya filmi hakkında:

Kampanya kapsamında çekilen videoda bir kafede senaryo gereği oyuncu olarak aniden kalp krizi geçiren birine hiç kimsenin yardım etmemesine gelen tepkiler gizli kameralarla kayıt altına alındı. “Hayata tutunmak için yardım bekleyen birine, kimsenin yardım etmemesi ne kadar garip değil mi? Peki o zaman, Türkiye’de hayatta kalmak için organ bekleyen 26.000 hastaya neden yardım etmiyoruz?” sorusuyla görmezden gelinen binlerce organ bağışı bekleyen hastaya dikkat çekildi. Başta sosyal medya kanalları olmak üzere birçok farklı mecranın etkin bir şekilde kullandığı kampanyada toplumda davranış değişikliği yaratmak ve organ bağışı bekleyen binlerce hastaya umut olmak için farkındalık oluşturuldu.

Kampanyanın video’sunu bu bağlantıdan izleyebilirsiniz: Hayat Kurtaran İzin - YouTube

Detaylı bilgi için: 

http://www.onkod.org.tr

https://www.novartis.com.tr/

Novartis Hakkında

Sağlık alanında dünyanın önde gelen kuruluşlarından biri olan Novartis, Türkiye’de de ilaç sektörünün lider firmalarından biridir. Merkezi İsviçre’nin Basel kentinde bulunan Novartis yenilikçi ilaçlar, jenerik ve biyobenzer ilaçlar ve göz sağlığı ürünlerinden oluşan geniş ürün portföyüyle hastaların ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak için çalışmaktadır. 2017 yılında Grup’un devam eden operasyonlarında 49,1 milyar dolarlık net satış rakamına ulaşılırken, bunun yaklaşık 9 milyar dolarlık kısmı Grup çapında Ar-Ge faaliyetlerine aktarılmıştır. Dünya genelinde 155’in üzerinde ülkede faaliyet göstermekte olan Novartis, tüm grup şirketlerinde yaklaşık 124.000 kişiyi istihdam etmektedir. Novartis Türkiye’de yaklaşık 2400 çalışanı ile 1955 yılından bu yana üretim, pazarlama ve ilaç Ar-Ge’si faaliyetlerini yürütmektedir. Daha fazla bilgi için: https://www.novartis.com/tr-tr

ONKOD Hakkında

ONKOD, organ nakli koordinatörlerini temsil eden bir sivil toplum kuruluşu olarak 2005 yılında Antalya’da kurulmuştur. Derneğin en önemli kuruluş amacı, organ bağışı ve nakli hizmetlerini geliştirerek, organ nakli ile hayata tutunmayı bekleyen daha fazla hastaya fırsat sağlamaktır.

Bu amaç ile organ - doku nakli ve bu tedavi yöntemine ilişkin konularda toplumu bilgilendirmek ve bilinçlendirmek, sivil toplum faaliyetlerinin etkinleştirilmesi ve geliştirilmesini sağlamak ve bu konuda çalışmalar yapan kişi ve kuruluşlara destek vermek suretiyle ulusal ve uluslararası birçok projede yer almıştır.